Tuesday, January 26, 2010

Demam.....



Kesian kat Dania....Hari semalam (Isnin) dia demam. Hari sabtu ahad tu Dania ok jer. Cuma Abang Haikal je yang demam. Tu pun kejap jer demam nya.....Hari Ahad tu dah baik dah demam Abang Haikal. Maybe Dania jangkit dgn Abang Haikal kot....

Pagi isnin tu dalam kul 5.30 pagi, badan Dania panas. Bila check suhu...tgk2 38.6C. Cian Dania....asik nangis je dia....nak hisap susu pun tak selesa coz ada selsema plak. Pastu, terus mandikan Dania. Lepas mandi tu memang tak pakaikan baju.....just pakai pampers jer....dan lap2 badan dia dgn kain basah......nak bagi suhu panas tu turun.


Al-hamdulillah, dalam kul 9 pagi, suhu badan Dania dah turun....dlm 37.6C. Lega sangat2....

Pastu terus bagi ubat demam dgn ubat selsema.....

Hari ni, Dania dah baik dari demam.....cuma selsema je ada lagi. Harap2 Dania akan baik sepenuhnya....

Lepas mandi....Dania tertidur....

Kesian my lil' girl nih.....

Tengahari Dania dah okay!


Dah boleh senyum dah :-)......


Semoga anak mama ni cepat sihat, tak mo sakit2 yea..... :-).

p/s: emm, korang ada tak petua nak hilangkan selsema kat baby?.... Ada sesape tahu tak?




4 comments:

Maia said...

alahai comeinye dania.. rasa nk ada baby plak..hehe.. get well soon ye dania yg comei..

As said...

ala siannyer dia demam.... geram tgk anak dara ni... tembbb tul.. rambut pun lebat

Emy Omar said...

ala siannya dia tak sihat..get well soon ye dania
psst iza,orang tua2 kata kalau baby selsema nak stop kan selsema calitkan kunyit hidup kat atas dahi (bahagian antara kening tu)

:iBuAfiQah: said...

kesian kat Dania kena demam...
sekarang mmg musim demam n selsema la budak2 kecik niey kak...
petua org tua yg selalu irnie buat kalau budak2 selsema biasanya amik kunyit idup,asah kat bontot pasu tuh n sapu kat hidung anak..
selawat sblm nak sapu tuh..
InsyaAllah la..selamat mencuba..