Wednesday, May 12, 2010

Goreng-gorengan Yang Sungguh Sedap.......



Goreng-goreng nie sebenarnya aku buat hari Ahad lepas.....
Inilah makan malam kami.....yang menunya dicadangkan oleh adik aku.

So, petang tu pi lah pasaraya HERO, beli bahan2 ni sumer.....
Kami buat celup tepung......Guna tepung cucur udang ADABI tu jer. Alaaa, yang sue aka mamamaryam bagitau kat blog dia tu. Thanks sue, ajar aku :-)


Udang Celup Tepung. Memang mabeles!


Sotong


Ini sotong gak...sotong yang besar tu....sotong kering. Potong panjang2...


Kerang....ini peberet Haikal.


Pencicah....yang dibuat oleh adik aku


Ok....masa untuk makan! yummm.....yummm....





10 comments:

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

tahniah iza...hehehe dpt makan cucur + udang kan? wakaka.. eh sila ajar aku camne nak buat kuah tu..nampak sedap ...

kerang pun fav maryam... suka benar dia ..hurmm nak rebus kerang la mlm nih...

Jasfyra said...

terliur saya kak..huhu..telan air liur jek..hihi
kalo saya lak kan, saya pakai tepung tu nama dia tepung goji.mmg khas tok wat goreng2 ni.ada jual kt pasaraya

liwaniel said...

sedapnye..terliur tgk sotong tu...

are-bue said...

bestnye tgok makanan tu, lapar plak.

Sham Ummi Echa said...

terliurnya tgk udang gorng tepung tu.. nmpk rangupppp je

☆ lieya latif ☆ said...

wah nampak sedap ...meriah atas meja hah....

Puan Iza said...

Sue : Akhirnya berjaya gak aku buat goreng udang tu sue. Memang sedap...mabeles!!!! :-)

Nanti aku tanya adik aku resepi kuah tu yea....

Puan Iza said...

Jasfyra: kalo terliur, nnt zura masaklah :-)
ooo tepung goji tu akak pun ada gak. Nie saje nak cuba resepi yg sue bagi...guna tepung cucur udang tu. Memang sedap zura. Leh lah zura try gak....:-)

Puan Iza said...

Liwaniel: hehehe...mmg sedap...

are-bue: :-)

Sham: mmg sedap udang tu sham. cubalah masak :-)

Lieya: Memang meriah! :-)

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

puashati goreng sendiri, dapat makan banyak, puas2 kan.. kalau beli kat kedai, sikit jer dapat, mahal lak tu