Wednesday, January 14, 2009

At Masjid Shah Alam


Haikal sekarang dah pandai.....
Bila nampak jer masjid mesti dia akan azan....
Aku pun tak tahu sape yg ajar dia psl nie....
Terkejut gak aku bila first time Haikal nampak masjid,
terus dia angkat tangan letak kat telinga pastu dia azan......
Haikal sebut "baaaaaakkkkk.......baaaaaakkkkkk.....baaaaakkkk"
Aku rasa maybe sbb Haikal selalu tgk dan dgr azan kat tv kot....
Klu korang nak tahu, Haikal nie mmg suka dgr azan yg kat tv tu.....
Dia akan berdiri depan tv sampailah azan tu abis :-)

Tapi yg kelakarnya......
asal Haikal nampak jer bangunan yang ada cam kubah masjid tu,
terus dia letak tangan kat telinga pastu azan hehehehe....
Ini kita orang saje2 bawak Haikal jalan2 ke masjid nie
sbb dari dalam keta lagi dia dah nampak masjid nie.....
Pastu dok sebut baaaakkkkk......baaaaakkkkkk.
So, kita org bawaklah Haikal masuk dalam kwsan masjid nie....
Biar dia puas hati skit dpt tgk masjid dari dekat :-)



Haikal dah angkat tangan tu nak azan :-)

Besarnya masjid nie....
Luasnya kwsan masjid nie.....



Sukanya dia.....
Pose istimewa dari Haikal :-)

dan lagi.....

Ralitnya.....tengok apa tu?
Pose dgn mama lak.....kan main lagi dua2 letok hehehehe
dgn mama lagi.....

Haikal tgk apa tu?

10 comments:

aimi @ kamalina said...

Haikal blh geng dgn Taufiq... kalau dgr azan kat tv, semua xtvt blh stop... siap ternganga dpn tv..sampai la azan stop... kalau dia tgh menangis pun, otomatik diam.. dah habis azan, blh sambung balik tu... sabar jelaa...

Sham Ummi Echa said...

pndainyer haikal..nmpk masjid terus azan yer..

sama cam echa..suker dgr azan kt tv..

Jasfyra said...

pandai anak mama...
nanti leh jd imam bila dah besar
mama dia camne?apa kabar skg?

farah amoi said...

hehhe
sama ngan daNi...
siap mendayu-dayu lagi sore nye..
bebudak..memang cepat ngikut....

yong said...

anak-anak ni mmg cam tu kan kak..even sebenarnya byk yang dia pelajari, walau kita tak ajar pun...

dia pandang, dia lihat, dia dengar kan..itu lah pembelajaran dia...

eeramaya said...

hai kak iza..pekabar..wahhhh..haikal semakin nakal ek..

eija28 said...

wah...haikal dah pandai azan erk...bijak...bijak....

nurul said...

pandai haikal azan ye...
moga jd anak yg soleh beso nnti....

Mrs. Hasanif said...

haikal leh geng ngan maryam..suka masjid.. asal nampak kubah hatta soping kompleks pun dia kt allah (masjid) ..hehehe

As said...

Pandai Haikal... leh la jadi imam nanti...
dah dekat sgt ngan umah sy...
Akak dah duk dekat ni.. senang la ya kalo nak jumpa... heheheh
suka tgk aksi haikal... chumel jer