Tuesday, February 03, 2009

A.Y.A.M.

AYAM OH AYAM!.....

Masa kat kampung hari tu Haikal punyalah teruja dgn ayam.....maklumlah orang tak penah tengok ayam kan....hehehehe. Yealah, kat KL mana nak jumpa ayam nie kan.....yang ada pun ayam kat pasar raya tu....yang dah mongel2 tu....hanya tinggal utk di masak jer....hehehehe.

Haikal sebut ayam = yayam.

Khusyuk betul Haikal dok tgk ayam tu...


Inilah budak yg tak penah tgk ayam.....hehehehe...


Lepas tu haikal siap kejar ayam lagi....ikut jer ke mana ayam tu pegi....:-). Sampaikan aku kesian lak tgk ayam tu lari sana...lari sini....cam melarikan diri la ayam tu sbb Haikal dok kejar je kan....hehehehe...

11 comments:

aimi @ kamalina said...

samalah cam taufiq..jakun bila tgk ayam kat kg... paling tak tahan bila dia ikut berkokok.. kat bandar mana nak dgr ayam berkokok kan...

Hirda Ibrahim said...

kesian kan kat budak2 town ni??
sama cam hardy..balik kg rasa cam pi zoo. leh tgk cow, goat, chicken, duck..
pastu siap bertekak dgn wan dia. wan dia kata 'AYAM'.
hardy leh balas "ukannnnn...CHICKENNNNN".
LOL...

Mimi said...

Haikal geram kt yayam tu ye..kalo bole nak tangkap kan, picit2 badan ayam tu...hihi
Najeeb kalo tgk ayam, x ckp ayam or chicken..dia cakap 'kokokoko' (konon2 bunyi cam ayam la)hihih

eMMa@iKKa said...

hahahahahaha..aku nak tergelak baca entry Iza kali nie. Sejibik mcm Trisyia bila jumpa ayam hidup nie...masa balik kampung hubby di kelantan dulu habis ayam kena buli...habis dia kejar ayam tu ke sana ke sini..lintang pukang ayam berlari. Budak-budak kampung tengok anak aku jadi pelik..:)yerlah duduk bandar nie..tgk ayam dah di gorengkan..

As said...

suka haikal tgk ayam....
hmm ... sama la Adriana pun suka tgk ayam... kalo tgk asyik2 kho... kho je... heheheh
siap mencangkung lagi.... teruja kemain

mama mya said...

waaa haikal kejar ayam.. beraninye dia.. saya takut ayam lagi2 yg ada anak kecik hehehe

re = ada budak kecik susah nak ngemas.. samalaa kita hehehe

azie(mama auni& erin) said...

hehehe nonie pun suker ayam jugak...siap mintak beras nak bg mkn lagi...amboi suker betul haikal tgk yayam yer

Cik Puan Mimi said...

leka haikal tengok ayam.. berani dia ek sampai sanggup kejar ayam.. kalau farhan dan emily, sanggup tengok dari jauh jer la.. kalau bawak dekat2 harus dah terpekik terlolong dah

ibu 2AZ said...

ralit haikal tgk ayam yek..aa kat kg jer ader..sib baik ayam tuh b'kurung kan..kalo tk..mahu follow ayam lari ek..hehehe

nurul said...

khusyuk btol si haikal tu...hehe..

farah amoi said...

huhhhh
memang ler anak-anak kita nih
kena kerap bawak balik kampung
depa nih kenal kucing je la

ye la..mana nak jumpa ayam ke..kambing ke..kalau umah pon apartment..kondo....umah taman ke
susah kan

tp yg gerun adalah...my HD...tgk dog pon depa nak g sentuh
???