Monday, February 02, 2009

Cuti Lagi

Hari nie aku tak keje lagi...masih lagi bercuti :-). Cuti sempena Hari Wilayah semalam yang jatuh pada hari Ahad, so digantilah dgn hari nie....Esok aku akan start keje semula.....

Hari nie aku jadi surirumah tangga yang berjaya....ceewahhh....hehehehe... Haikal aku hantar kat taska. So, bolehlah aku wat kerja2 rumah dengan senang hati dan tanpa gangguan si kecik :-). Fuhh! penat gak jadi surirumah tangga sepenuh masa ni kan....ada jer keje yg nak dibuatkan....

Pagi tadi...dlm kul 10 aku pi Mydin jap....shopping barang2 dapur. Aku pi sorang jer, coz en. somi keje....dia tak cuti sbb dia keje kat klang.

Macam2 yg dibeli...:-)

Balik dari Mydin, aku masak plak untuk tengahari dan malam sekali hehehe.....aku masak nasi kerabu....Dah siap2 masak sumer, aku wat plak dadih.....

Serbuk dadih....perisa coklat.

Dadih yg telah siap dimasukkan dlm bekas dan akan disejukan dlm peti ais.



Kejap lagi nak angkat kain kat jemuran....pastu kena la lipat teruskan...kalo tak, berlonggoklah dalam bakul tu 3, 4 hari....:-).

Dah settle sumer keje....nak pi amik haikal kat taska lak....cian lak rasa kat Haikal kena dok kat taska walaupun mamanya cuti.....




11 comments:

Emy Omar said...

Memang surirumah yang berjaya la awak hari ni ye Iza..

aimi @ kamalina said...

wah rajinnya...awak beli brg2 dapur sorang ker @ dgn hubby??? musykil lak ni... camtula keje seorang surirumah..mmg takkan penat.. bila lagi nak merasa kan??

~~ciklinn~~ said...

wah rajinnyer buat daaidhhh anak2 linn pun suka benda ni...tapi mama nyer yg mlas nak buat... hahhahah

penatkan jadi suri rumah..... so akak mesti keje tau....

azie(mama auni& erin) said...

ra jinnyer ko masa....mmm dadih tue nmpk sedap...nyum..nyum

Hirda Ibrahim said...

iza,
hirda pun selalu buat camtu. especially hari sabtu..heheh
hantar hardy pi taska 1/2 hari coz nk kemas umah.

wahhh ingatkan agar2 milo.. teru terliur tgk.

farah amoi said...

huhhh
siap wat nasi krabu
mood balik kelate x abis lagi ke?


rajin nye wat dadih?

liwaniel said...

siap buat nasi kerabu lagi..nak resepi nasi kerabu boleh tak...susah tak nak buat nye?

.K.I.T.E. .P.U.N.Y.A. said...

salam...

sonok kan sekali- sekala bila dapat cuti ..

menu - nasi kerabu siap ngan dadih..- sedap-nye

Cik Puan Mimi said...

kak mimi pun suka buat dadih segera ni.. senang dan jimat.. boleh ulang makan sampai lebam.. hahaha

kak mimi pun kalau cuti/demam memang akan hantar budak2 kat taska jer.. senang nak buat kerja rumah, tapi semalam taska pun tutup sebab cuti ganti hari wilayah kan, so kenalah jaga emily juga. hehehe

ibu 2AZ said...

rajin u wat dadih..nih instant ek..leh aa nak carik nnt..

i buat puding instant ari tuh..2az pun suke gak makan..

nurul said...

btol lah iza, jd housewife lg penat rasanya..tu pon iza anta haikal kt taska..kalo btol2 hwife jaga sndirikla jwbnya smbil wat keje2 umah tu....

dadih instant nie mmg best..sdap pon ye...byk dpt lak tu...nurul pon slalu gak wat...