Thursday, November 20, 2008

TAG ~ Bagaimana Rupa Anda Semasa Mengandung....

Aku kena Tag dgn Eija - Mama Iman la.....

Tag nie cam menarik jer sbb lain dari yang lain......tapi malu arrr nak tunjukkan pic masa preggy sbbnya tembam giler hahahaha....

Apapun, aku cuba wat homework yg telah diberi oleh cikgu eija nie...

Rules:

1. Berat sebelum mengandung
~ 48kg

2. Berat terakhir mengandung sebelum bersalin
~ 75kg (banyak tuu berat aku naik 27kg tau.....gemuk tu aku....hahaha)
3. Berat selepas habis pantang
~ 55kg (sekarang berat aku 50kg.....2kg lebih dari yg asal. Bila la nak dpt berat asal nie 48kg huhuhuhu....)

4. Apa yang korang suka makan masa mengandung
~ Bab2 makan nie aku tak kisah...sumer aku makan. Aku waktu preggy nie memang berselera makan. Yang paling aku suka makan masa mengandung nie ialah kuey teow kari kat kantin ofis aku.....sodap oooo....boleh dikatan hari2 aku makan kuey teow kari dia. Pastu aku
suka minum air batu.....nape ntah? Lagi satu aku tak leh bau minyak masak...nie diawal2 pegnant arrrr....rasa nak muntah terus. Pastu aku gak tak leh bau minyak wangi yg en.somi aku pakai. Sebelum mengandung mmg aku suka bau minyak wangi tu tapi bila ngandung bau busyuk semacam jer minyak wangi tu.....aku tak bagi dia pakai minyak wangi tu hehehehe....

5. Hospital mana anda bersalin
~ KPMC Puchong (Kajang Plaza Medical Centre) - sini ada doktor pompuan coz en.somi aku
nak aku bersalin dgn doktor pompuan.

6. Tunjukkan gambar mengandung at least 5 kpg.. yg penting sekali gambar masa last pregnant
Masa nie pegnant 4 bulan ++
(aku masa pengnant memang suka jalan2....sabtu ahad wajib kuar pegi jalan2. Kalo tak, aku rasa rimas dok umah hahaha )

Nie masa aku berjalan2 kat KLCC
Masa nie pegnant 6 bulan ++
Ini lak jalan2 kat Putrajaya
Tembam kan aku???

Ini lagi tembam beb.....masa nie 8 bulan ++
Iskh! betapa gemuks nya aku.......

Hehehehe...itulah dia rupa aku masa preggy......

Ok aku nya homework tag nie dah siap. Harap cikgu eija puas hati yea :-) Ermmm, aku nak tag sapa ek????? Rasa2nya sumaer dah kena tag kan.....so, aku dgn baik hatinya tak nak tag sapa2 lah :-) Selamat yea korang ek.....

16 comments:

wanie said...

ok la tu..takde la tembam sgt..comel lagi...

i'm ソソ said...

cute bukan tembam...
saya selalu memujuk diri sedniri macam ni...
sangat berkesan tau

Zanna_MamaBatrice said...

ala...ringannyer iza nie...48kg jer...
slim sesungguhnyer lah...
iza...xde ler nampak iza membesar bagai johan pun...cuma tang peyut jer bulat...geram tau....

ooo...iza time preggy suke jejalan erk....yelah dok umah pun boring kan.....sib baik hubby rajin nak melayan kan....

cute ler iza time preggy.....manis jer....seri nak jadi mama kan...

Hirda Ibrahim said...

sila kongsi rahsia camna leh slim balik iza..hehehe
x de la tembam sgt. ok je. paing penting now dh cun.. ;)

~~ciklinn~~ said...

kak izaaaaaaaa linn mcm tak percaya tgok gamabr nie..... tembammnyer.. samalah mcm linn final mesti cecah 74... tapi linn mmg debab sikit...

huhhhh mmg naik betul bdn akak yer... comelll lak tu.... alahai tak sangka.....

tapi skrg akk kurus....apa rahasia.. kongsi kit dgn adikmu ini

Azie said...

hihihi sume ringan jer iza...tapi nmpk bam bam & kiut

Jasfyra said...

kak, xper ar gumuk time peknen
skg ni akak slim je saya tgk
jeles tau

Cik Puan Mimi said...

gambar yang last tu nampak kaki dah bengkak.. tapi memang kagum la, sebab gambar yang last tu nampak bam2 la, tapi now dah kurus slim..

Sue@MamaMaryam said...

iza...chantek bj peknen ko..aku suka!! wahh ko naik lg lbh dr aku... tp ok la ko turun semula..aku ni???? ohhhhhhhhhhh

Mimi~Najeeb said...

hi..timakasih sudi visit blog kami.
Tgk u maintain je body walopun pregnant...dan muka pun nampak bertambah ayu gitu.
Nnt tukar link k :D

lieya_latif said...

comel iza mase preggy...kiut jek peyut tu....oo iza tak leh bau minyak masak yeak....sure tak masuk dapur kan....seronok tuuuu....lieya dulu rajin masak mase mengandung....tapi tu leee...org kate rajin masuk dapur dpt anak pompuan....betul le kot he he he h

Mama Mya said...

wah cun laa dia masa peknen..

p/s jemput datang blog kita yer.. ada barang nak pass hehehe

Sham Ummi Echa said...

xde la tmbam..peyut jer nmpk besar.. berat kt perut la tu kot..
tp mmg kagum la..byk tul ko turun yer... apa la rhsianya...

daku mkn gemok dan gemok dan gemok.. huwah...

madam CT said...

AKU TIME PREGGY X SUKA BERJALAN OO..

TP DIPAKSA BERJALAN OLEH LAKI AKU..

SIAP MAJUK2 X NK KUAR..HEHE

eija28 said...

sweetnyer ko masa pregnant iza....ringatnyer berat ko 50kg jerk...adoi...bila lor eija nak dpt berat mcm tu.....bila nak preggy lg nie iza?

eMMa@iKKa said...

Bertemu lagi kita dlm dunia blog pulak ek..Suka ikka tgk iza preggy berseri-seri jer muka...:) kalau ikka..Ya Ampun...hilang seri..:(.